Ndërsa shumica e aeroporteve në botë do të mbylleshin për disa centimetra borë, në Rrethin Arktik ndodh e kundërta. Aty ku dëbora është përditshmëri, aeroportet si ai i Ivalos në Finlandën veriore sfidojnë natyrën dhe mbeten funksionale gjatë gjithë vitit. Fluturimi për në Inari, një komunë e largët e Laplandës finlandeze, ngjan si zbarkim në fund të botës, me pemë të mbuluara nga dëbora dhe vendbanime të shpërndara në mes të pyjeve të bardhë.
Temperaturat janë zakonisht nën zero, por avionët zbresin pa problem në pistat e akullta. Aeroporti Ivalo, më veriori në Bashkimin Evropian, është i pajisur për t’u përballur me motin ekstrem. Uljet janë të qeta, ndërsa pastrimi i pistës është bërë një art në vetvete: makineri gjigante si fryrësit Vammas PSB 5500 pastrojnë pistat në më pak se 11 minuta, ndërsa ventilatorë të fuqishëm bore heqin deri në 10,000 tonë dëborë në orë.
Inari po kthehet në një yll të turizmit të aventurës, me përvoja autentike dimërore si lëvizja me sajë, vizita në tufa drerësh apo sauna që ofrojnë pamje direkte nga aurora boreale. Ndryshe nga destinacionet më të njohura si Rovaniemi, Inari ruan një atmosferë të paprekur, larg mbiturizmit. Këtë dimër, Aeroporti Ivalo mirëpriti fluturime nga nëntë linja ajrore ndërkombëtare, përfshirë edhe një shërbim të ri nga British Airways.
Sekreti i funksionimit pa ndërprerje? Përgatitja. Nga Helsinki në Ivalo, Finavia – operatori i aeroporteve – përdor një flotë të sofistikuar prej 200 automjetesh që punojnë nga tetori në maj, duke përfshirë edhe teknologji për pastrimin autonom të dëborës. Në Helsinki, pistat pastrohen çdo 20 minuta në ditët më të këqija, ndërsa në Ivalo pastrohen me përpikëri para çdo fluturimi.
Për më tepër, aeroportet në Arktik po investojnë në teknologji të qëndrueshme. Ivalo është me emetime neto zero, me makineritë që funksionojnë me biokarburant. Traktorë autonomë për pastrimin e pistës janë në fazë testimi, ndërsa sisteme si YASP në Norvegji ndihmojnë në koordinimin e mjeteve pa shofer për një eficiencë maksimale dhe ndikim minimal mjedisor.
Pavarësisht temperaturave që shkojnë deri në -50°C, këto aeroporte nuk ndalen. Në më shumë se 60 vjet, asnjë nga aeroportet e Rrethit Arktik nuk është mbyllur për shkak të borës. Ato janë shembulli më i qartë se me përkushtim, teknologji dhe inovacion, asnjë mot nuk është pengesë për fluturimin.