Pse ndiheni çuditshëm pa maskën tuaj dhe disa këshilla nga një psikolog për t’ju ndihmuar të riktheheni në jetën ‘normale’

Vendosja e një maske në fytyrë është bërë normale për shumë njerëz gjatë pandemisë. Por ndërsa shtetet heqin maskat dhe më shumë njerëz vaksinohen plotësisht për kundër COVID-19, ju mund të zbuloni se të dilni pa maska ​​në publik dhe të kaloni përsëri te “normalja” të bën të ndihesh pak çuditshëm.

 

Ka një arsye psikologjike pse ndiheni kështu, sipas David A. Moscovitch, profesor i psikologjisë në Universitetin e Waterloo. Hulumtimi i fundit i Moscovitch gjeti se detyrimi për vendosjen e maskës gjatë pandemisë në fakt rrit problemet me ankthin social.

Ankthi social karakterizohet nga një frikë e fortë, e vazhdueshme e të vëzhguarit dhe gjykuar nga të tjerët, sipas Institutit Kombëtar të Shëndetit Mendor. Njerëzit me ankth shoqëror kanë tendencë të shqetësohen vërtet për sjelljen në mënyra që përputhen me normat shoqërore.

Duke dalë nga pandemia, “ne mund të vërejmë se niveli ynë i ankthit për bashkëveprimin me njerëzit është pak më i lartë se normalja”, thotë Moscovitch për CNBC. Për shembull, ju mund të ndiheni sikur aftësitë tuaja sociale janë të ndryshkura ose mund të ndjeheni çuditshëm “për t’ju bashkuar përsëri njerëzve të tjerë në një distancë të afërt dhe pa maska”, thotë ai.

Normat dhe pritjet shoqërore po zhvendosen me shpejtësi ndërsa gjërat hapen, kështu që është krejt e natyrshme të ndiheni të pasigurt për rregullat e reja. “Njerëzit me ankth shoqëror ka të ngjarë të përjetojnë frikë dhe ankth të ri për sjelljen e ngathët ose të papërshtatshme të gjykuarit negativisht nga të tjerët”, thotë Moscovitch.

Për njerëzit që luftojnë me ankthin shoqëror, pushimi nga detyrimet shoqërore dhe shfaqja e fytyrës suaj në publik mund të jetë ndjerë ngushëlluese. Përtej qëllimit të maskës së fytyrës për t’u mbrojtur nga COVID-19, mbajtja e një maske pothuajse shërben si një batanije sigurie që lehtëson disa nga “presionet shoqërore që vijnë me frikën e ekspozimit të defekteve në dukje ose shenjave të ankthit”, shkruan autorët e studimit.

Me fjalë të tjera, të qenit i bllokuar në shtëpi dhe i izoluar nga të tjerët imiton shmangien, e cila është një mekanizëm i zakonshëm i përballimit të ankthit.

Shmangia dhe ankthi kanë tendencë të shkojnë dorë për dore: “Nëse shmangim gjërat që na bëjnë të shqetësohemi, mund të ndihet si një lehtësim në periudhën afatshkurtër, por thjesht do të çojë në më shumë ankth në planin afatgjatë”, thotë Moscovitch. “Dhe nëse ndjehemi gjithnjë e më të shqetësuar, do ta kemi gjithnjë e më vështirë ta kapërcejmë këtë shmangie”.

Megjithëse mund të jetë e pakëndshme në fillim,  Moscovitch sugjeron që ju ta shtyni veten për të marrë pjesë në situata shoqërore sa më shumë që të jetë e mundur në vend që të vazhdoni t’i shmangni ato.

“Mundohuni të kapni veten kur zgjidhni të shmangni edhe kur nuk jeni të detyruar ta bëni këtë nga kufizime të lidhura me pandeminë”, thotë ai. “Bëni më të mirën tuaj për të thirrur guximin për të shtyrë veten për të hyrë në ato situata dhe për t’u përballur me ankthin tuaj. Përveç bërjes së planeve për të parë miqtë përsëri personalisht, organizoni të takoheni me kolegë të punës ose të njohur për t’u rikthyer në këtë zakon, thotë Moscovitch. 

Related posts

Matematika e aplikuar në gastronomi

D V

Rëndësia e mbajtjes së maskave ​​në shkollë, sipas studimeve të reja

D V

COVID-19: Prania e pandemisë për të pavaksinuarit vazhdon

D V

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More